Sidor

måndag 15 februari 2010

Sömnproblem !!

// av "gästbloggaren"

Vaknade av törst inatt. Märkligt egentligen, att man kan vakna av att vara så fruktansvärt törstig. Släpade tungan i golvet fram tillhandfatet och började spola. När jag väl började dricka tänkte jag mig in i rollen att jag befann mig i nån öken och äntligen hittat vatten, det blir liksom så mycket godare då. Gillar egentligen inte vatten. Så där ligger jag under kranen som en uttorkad och galen jävla beduid och lapar i mig iskallt vatten, klunk efter klunk.

Nåväl, tillbaka i sängen med en mage proppfull av isvatten kan jag inte somna. Helt omöjligt. Vrider mig en halvtimme utan minsta tillstymmelse till att somna om. Börjar tänka på kommande jobb, räkna dagar fram till jul, pengar, ligg, ja fan allt möjligt skit. Tänker bättre det än att räkna en jävla massa får som hoppar över staket - sjukt egentligen att man blev tillsagd det när man var liten. En enkel ursäkt för päronen att slippa läsa sagor kanske. Nej fåren får stå still denna natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar